در جامعه امروز باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه و افراد و نداشتن وقت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی و همینطور هزینه بر بودن آن باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه اکثر افراد توانایی رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارند و باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه کنونی و شیوع بیماری های واگیر مثل کرونا ، مناسب نیست تا افراد در مراکز عمومی به انجام تمرینات ورزشی بپردازند ، لذا نرخ سلامتی جامعه رو به نزول می باشد و بهترین گزینه برای افراد انجام حرکت های ورزشی است که در خانه بدون نیاز وسیله خاصی می توانند آن ها را برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی انجام دهند.

2 ورزش موثر خانگی برای تناسب اندام :

 

  • شنا روی زمین :

برای انجام این حرکت باید کف دستان خود را روی زمین قرار دهید اگر انجام این کار برای شما دشوار است می توانید زانوهای خود را نیز بر روی زمین قراردهید سپس آرنج های خود را خم کنید و بدن خود را پایین بیاورید و بالا ببرید. در انجام این حرکت تمرکز بر روی قفسه شما است . این حرکت را طی 30 تا 60 ثانیه هر چقدر می توانید انجام دهید. انجام این حرکت باعث تقویت قسمت بالای بدن شما می شود.

 

 

  • حرکت پلانک :

انجام حرکت مانند حرکت شنای روی زمین است با این تفاوت که آرنج و ساعد شما روی زمین قرار دارد باید دقت داشته باشید که شکم شما آویزان نباشد. این حرکت را 1 تا 3 بار انجام دهید و بعد خود را در همان حالت، 10 ثانیه تا 2 دقیقه نگه دارید و یا 10 تا 12 بار این حرکت را انجام دهید. حرکت پلانک بر عضلات کمر و شکم تاثیرگذار بوده و شانه ها ، باسن ،ران و بازوهای شما را در تعادل قرار می دهد. دقت داشته باشید چنانچه در حین انجام این حرکت بدنتان صاف و مستقیم نباشد کمر شما دچار آسیب خواهد شد.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.