بلز چیست؟ بلز چیست؟
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ 0 نظر

ساز بلز یکی از ابزارهای موسیقی است که بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. اولین تجربه ها در هر زمینه ای می توانند بهترین و شیرین ترین شان نیز باشند. زمانی که می خواهیم نواختن یک ساز موسیقی را به کودک خودمان یاد بدهیم باید موارد متعددی را مدنظر داشته باشیم. انتخاب یک ابزار مناسب که با شرایط سنی و استعدادهایش جور باشد یکی از همین موارد است. ساز بلز جزو بهترین گزینه های موجود برای آموزش موسیقی به کودکان است و اگر به درستی نواخته شود می تواند صدای بسیار دلنشین و البته باورنکردنی تولید کند. این ساز طیف وسیعی از فرصت های موسیقی را در اختیار کودک شما می گذارد و می تواند نقش بسزایی در یادگیری این حرفه پرطرفدار داشته باشد. در این مقاله می خواهیم راهنمای خرید بازی آموزشی بلز را با هم مرور کنیم.

ساز بلز چیست؟

 

اگر سری به فروشگاه های اینترنتی و خرید اسباب بازی زده باشید حتماً با گزینه های مختلفی روبرو شده اید که هر کدامشان به نحوی کودک شما را سرگرم می کنند. بلز به هر نوع ابزاری اطلاق می شود که تیغه هایی بر روی نوارهای چوبی مرتب شده و کنار هم قرار گرفته اند. هر کدام از این تیغه ها می توانند صدای متفاوتی تولید کنند که شنیدنشان برای شما نیز لذت بخش خواهد بود.

ساز بلز که به عنوان یک اسباب بازی آموزشی هم به کار برده می شود انواع مختلفی دارد. اجازه دهید در ادامه به صورت مختصر انواع ساز بلز را با هم بررسی کنیم.

 

 

هر آنچه که باید درباره انواع ساز بلز بدانید:

ساز بلز تاریخچه دور و درازی دارد. همین امر هم موجب شده است در طول تاریخ انواع مختلفی از این ابزار روانه بازار گردد. بالافون یکی از قدیمی ترین بلزهایی است که معرفی گردیده و مورد استقبال واقع شده است. این یک ابزار آفریقایی است و معمولاً از ۲۱ کلید یا همان Key متفاوت تشکیل شده است. این کلیدها به کمک نوارهای چرمی به قابی چوبی وصل می شوند.  بین سازهای بلزی که دیاتونیک، کروماتیک و پنتاتونیک هستند تفاوت های مهمی وجود دارد. سازهای دیاتونیک نیم پرده ندارند اما در بلز کروماتیک ردیف دیگری از نوت ها به بالای نت های اصلی اضافه می شوند.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.