هرچه زمان رو به جلو حرکت می کند ، علم و فناوری روز به روز پیشرفت کرده و به سمت هوشمندسازی حرکت می کند. در دسته فناوری های نوین امروزه گجت ها به منظور هوشمندسازی وسایل معمولی در کنارشان قرار می گیرند.

امروزه گجت ها برای هوشمندسازی لوازم آشپزخانه نیز استفاده می شوند . بگونه ای که با قرارگیری در کنار لوازم آشپزخانه باعث هوشمندسازی آن ها می شود.

 

  • ترازوی آشپزخانه هوشمند :

ترازوهای هوشمند آشپزخانه بگونه ای برنامه ریزی شده اند که طبق دستورالعمل های آشپزی عمل کرده ، که این قابلیت کارایی زیادی در زمینه پخت شیرینی و کیک و همینطور مواردی که مقدار ترکیب مواد از اهمیت زیادی برخورداراست دارد. جهت استفاده از این ترازوها تنها کافی است ظروف ترازو را برروی آن قرارداده و مواد را براساس دستورالعمل پخت در آن بریزیم . هنگامی که ماده اول به اندازه مشخص شده در دستورالعمل برسد ترازو آلارم داده تا ریختن آن را متوقف کنیم و ماده دوم را اضافه کنیم و به همین صورت ترازو تا انتهای فرآیند ترکیب مواد همراه شماست تا آشپزی خود را براساس دستورالعمل مقرر پیش ببرد.

 

  • مخلوط کن هوشمند :

 

این مخلوط کن ها قابلیت نمایش اطلاعات تغذیه ای مخلوط تهیه شده را به افراد دارند که این ویژگی برای افرادی که ممنوعیت های غذایی خاصی دارند بسیار مفید و کارآمد بوده و همچنین این مخلوط کن ها دستور غذایی اسموتی و نوشیدنی های متونعی را نیز ارائه می دهد.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.