ماسک های چند لایه اصولا از پارچه اسپان باند و ملت بلون بدون بافت ساخته می شوند. در ساخت این نوع ماسک ها از تکنولوژی خاصی استفاده می شود که باعث شده ماسک نفوذپذیری بالایی داشته باشد و بتواند از اندام های تنفسی در برابر ویروس کرونا محافظت کامل به عمل آورد.

 

تشخیص ماسک سه لایه استاندارد از تقلبی  

ماسک های چند لایه اصولا از پارچه اسپان باند و ملت بلون بدون بافت ساخته می شوند. در ساخت این نوع ماسک ها از تکنولوژی خاصی استفاده می شود که باعث شده ماسک نفوذپذیری بالایی داشته باشد و بتواند از اندام های تنفسی در برابر ویروس کرونا محافظت کامل به عمل آورد. ویژگی دیگری ماسک های دارای ملت بلون این است که از پارچه نرم و لطیف ساخته می شوند که به خوبی هوا را رد و بدل می کنند و ایجاد حساسیت نمی کند. ماسک های غیر استاندارد در واقع ماسک هایی هستند که یا دولایه هست و یا لایه میانی آن با لایه های بیرونی یکسان است.

ماسک‌های اصلی (در مقایسه با نمونه‌های تقلبی) از ۵ راه قابل تشخیص است:

 

  1. یکی از ماسک های سه لایه را برداشته و از وسط آن را شکاف دهید، لایه دوم را با فندک کمی حرارت دهید، در واقع ماسک سه لایه اصل باید آب شود نه اینکه بسوزد.
  2. یک راه ساده تر برای تست ماسک، قرار دادن ماسک در زیر آب است، در واقع میزان نفوذپذیری ماسک را با آب امتحان کنید اگر آب از ماسک رد شد، نمی توان به ماسک اطمینان کرد در صورتی که ماسک آب را در خود نگه داشت، می توان از ماسک استفاده کرد.
  3. همچنین می توانید ماسک مود نظر را روی صورت خود گذاشته و شعله یک شمع روشن را فوت کنید، در صورت خاموش شدن شعله شمع، از ماسک استفاده نکنید.
  4. به نوع دوخت کش ماسک توجه داشته باشید. ماسک های تنفسی اصل حتما کش پرس شده دارند. درصورتی که مشاهده کردید کش ماسک با چسب چسبانده شده از آن استفاده نکنید.
  5. ماسک تنفسی اصل دارای دو لایه از جنس اسپان باند ضخیم و لایه میانی ملت بلون (که شبیه دستمال کاغذی است) بوده که از گرماژ ۲۰ و ۳۰ گرم در آن استفاده شده است.

شما می توانید با مراجعه به سایت چراغ جادو، جهت محافظت در برابر کرونا، بصورت اینترنتی و آنلاین در سریع ترین زمان ممکن،  ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنید، پس بیایید با کمک هم کرونا را از بین ببریم ، با هم می‌توانیم این مهمان ناخوانده را شکست دهیم.

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.