در جامعه امروز باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه و افراد و نداشتن وقت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی و همینطور هزینه بر بودن آن باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه اکثر افراد توانایی رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارند و باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه کنونی و شیوع بیماری های واگیر مثل کرونا ، مناسب نیست تا افراد در مراکز عمومی به انجام تمرینات ورزشی بپردازند ، لذا نرخ سلامتی جامعه رو به نزول می باشد و بهترین گزینه برای افراد انجام حرکت های ورزشی است که در خانه بدون نیاز وسیله خاصی می توانند آن ها را برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی انجام دهند.

2 ورزش موثر خانگی برای تناسب اندام :

 
  • حرکت دیپ :

برای انجام این حرکت یک صندلی را پشت خود قراردهید و کف دست ها را روی صندلی قرار دهید سپس وزن خود را بر دستانتان بیندازید، آرنج ها را خم کنید و به ماهیچه 3 بازو فشار اعمال کنید و خود را به سمت بالا بکشید و سپس فشار به سمت پایین اعمال کنید و به حالت اول برگردید. دقت داشته باشید باید شانه های خود را به سمت پایین نگه دارید و مفصل ران باید نزدیک صندلی باشد. توصیه می شود در حین انجام این حرکت دمبل و یا میله را با دستانتان نگه دارید تا مچ دستانتان صاف باشد و آن را طی 30 تا 60 ثانیه، تا جایی که می توانید این حرکت را انجام دهید. این حرکت باعث تقویت عضله سه سربازو (عضله بزرگ پشت بازو) می شود و مچ دست و شانه های شما فشار وارد می کند.

 

 

  • بالا بردن یک پا :

 

برای انجام این حرکت به پشت بر روی زمین بخوابید ، زانوهای خود را خم کرده و باسن خود را از زمین بلند کنید و یکی از پاهایتان را به صورت صاف بالا ببرید و بعد آن پا را به آرامی پایین بیاورید. این حرکت را 1 تا 3 بار انجام دهید و هر بار 10 تا 20 مرتبه یک پا را بالا ببرید. انجام این حرکت بر عضلات باسن ، پشت زانو،کمر و شکم شما اثرگذار خواهد بود و برای انجام آن باید دارای عضلات قوی باسن و پشت زانو باشید.این نکته را درنظر داشته باشید  بعد از انجام حرکت در پایی که بالا برده اید احساس سوزش خواهید کرد.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.