در جامعه امروز باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه و افراد و نداشتن وقت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی و همینطور هزینه بر بودن آن باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه اکثر افراد توانایی رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارند و باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه کنونی و شیوع بیماری های واگیر مثل کرونا ، مناسب نیست تا افراد در مراکز عمومی به انجام تمرینات ورزشی بپردازند ، لذا نرخ سلامتی جامعه رو به نزول می باشد و بهترین گزینه برای افراد انجام حرکت های ورزشی است که در خانه بدون نیاز وسیله خاصی می توانند آن ها را برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی انجام دهند.

2 ورزش موثر خانگی برای تناسب اندام :

 

  • حرکت اسکوات :

برای انجام این حرکت زانوهای خود را خم کنید و مانند شخصی که دست ندارد به حالتی که می خواهید برروی صندلی بنشینید ،برروی هوا بنشینید. نکاتی که باید دقت کنید این است که در حین این ورزش باید پشتتان صاف باشد و دقت داشته باشد وزن خود را روی پاشنه ها بیندازید و زانوها باید پشت پنجه ها قرارداشته باشد. این حرکت را در30 تا60 ثانیه ای انجام دهید. اسکوات برتمام عضلات پایین بدن اثرگذار است.

 

 

  • حرکت لانژ :

 

برای انجام حرکت لانژ باید بایستید به گونه ای که پای چپ جلوتر از پای راست قرار داشته باشد و زانوهای خود را خم کنید و زانوی پای راست خود را به زمین نزدیک کنید باید دقت داشته باشید که در این حرکت پشتتان کاملا صاف باشد و شکم خود را تو داده باشید.در این ورزش ، پنجه پاها روی زمین قرار دارند. این حرکت را 30 تا 60 ثانیه این حرکت را انجام دهید و بعد پاهای خود را عوض کنید. لانژ برتمام عضلات مهم در قسمت پایین بدن اثر دارد و همچنین تعادل و ثبات را فراهم می کند. زانوها را خم کنید و زانوی پای راست را به زمین نزدیک کنید. دقت داشته باشید اگر لانژ را درست انجام ندهید، می تواند باعث زانودرد شود.پس باید دقت کنید که زانوی پای جلویی را در پشت انگشتان پا قرار دهید و زانوی پای پشتی را با فاصله کمی از زمین نگه دارید.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.