در جامعه امروز باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه و افراد و نداشتن وقت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی و همینطور هزینه بر بودن آن باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه اکثر افراد توانایی رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارند و باتوجه به شرایط حال حاضر جامعه کنونی و شیوع بیماری های واگیر مثل کرونا ، مناسب نیست تا افراد در مراکز عمومی به انجام تمرینات ورزشی بپردازند ، لذا نرخ سلامتی جامعه رو به نزول می باشد و بهترین گزینه برای افراد انجام حرکت های ورزشی است که در خانه بدون نیاز وسیله خاصی می توانند آن ها را برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی انجام دهند.

2 ورزش موثر خانگی برای تناسب اندام :

 

  • روی یک پا ایستادن :

در این حرکت برای حفظ تعادل روی یک پای خود قرار بگیرید . بالاتنه خود را پایین بیاورید و پای آویزان خود را از پشت صاف کنید و بالا بیاورید بگونه ای که موازی زمین قرار بگیرد. روی یک پا ایستادن بر عضلات باسن و پشت زانو اثر دارد و تعادل را در شما برقرار می کند. این حرکت را 30 تا 60 ثانیه انجام دهید و بعد پاهای خود را عوض کنید. دقت داشته باشد اگر آن را درست انجام ندهید دچار کمر درد خواهید شد پس باید در حین این تمرین ورزشی، شانه های خود را عقب و پشتتان را صاف نگه دارید.

 

 

  • مقابل دیوار نشستن :

 

برای انجام این حرکت باید پشت به دیوار ایستاده و به آن تکیه دهید و به حالتی بنشینید که انگار بر روی صندلی نشسته اید و فرض کنید دیوار پشتی صندلی است.حتی الامکان این حرکت را نگه دارید بعد بایستید استراحت کنید و دوباره آن را تکرار کنید. این حرکت برای گرم کردن قسمت پایین بدن و برای تقویت عضلات ران، باسن، چهار سر ران و پشت زانو مفید است. باید دقت داشته باشید چنانچه این حرکت را به درستی انجام ندهید دچار درد مفاصل خواهید شد پس باید وزن خود را روی پاشنه پاها بیندازید. زانوها باید 90 درجه باشند.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.